ماهی سیاه کوچولو

غریبه و بی کس و کار زندونیه یه عادتم نا واسه چرخش ندارن عقربه های ساعتم

ماهی سیاه کوچولو

غریبه و بی کس و کار زندونیه یه عادتم نا واسه چرخش ندارن عقربه های ساعتم

خشم

 

اگر بزرگترین نبرد،

نبرد علیه خود باشد

بزرگترین دشمن خشم است.

*****

مردمانی هستند که به راستی در وحشت از خشم خود روزگار می گذرانند.

*****

لحظه ای از خشم

می تواند دهه ای از کار خوب

را نیست و نابود کند.

*****

خشم قطره ای جوهر است در لیوانی پر از شیر.

وقتی مقهور خشم شدی، دیگر را برگشتی وجود نخواهد داشت.

وقتی جوهر به شیر وارد شود، فاتحه شیر را باید خواند.

*****

خشم با تسلیم تو عرصه را ترک نمی کند.

خوراک خشم، خشم بیشتر است.

*****

خشم کاربردهای خود را دارد

بنا به دسنوشته های مذهبی، خداوند نیز خشمگین می شود

 اما صرفا در تجلی عشق خود.

*****

خشمی که تجلی از عشق باشد خشمی جداست.

خشمی که جدا نباشد همانند شمشیر یا مسلسلی است

در دست کسی که عنان اختیار از کف داده باشد.

آلت قتاله یا می کشد یا نابود می کند.

*****

می توانی شمشیر یا اسلحه داشته باشی،

اما هرگز مجبور نشوی آن را به کار گیری.

در مورد خشم نیز همینحالت صادق است.

در قلمرو سکوت

نویسنده : وی جی . اسواران

نظرات 21 + ارسال نظر
سهند 12 تیر 1388 ساعت 01:28

سلام . خشونت را میتوان به خشونت فیزیکی » روانی » جسمی » زبانی » فرهنگی » دینی » جنسی و ... تقسیم کرد و اینکه چگونه و چه کسانی و در کجا ان را بکار میبرند و..
اما خشم چیست و سبب ....
انسان هر انچه از دست خشم وخشونت طبیعت و دیگر جانداران رهایی یافته و قدمهایش را در راه تکامل انسانیش طی نمودهداز خشم و خشونت دور گشته ...
اما دیریست که خشم و ظلم انسان بر انسانها وجود دارد و انسان مقهور شده گذشته از دست طبیعت ( لاقل در کشورهای متعارف امروزین ) در این دوران مقهور و مورد خشونت روابط و مناسبات و... جامعه و قوانین مشخص » پلیس » صاحب کار » و.... و البته افذاد نیز ثیرو مشکلات و فرهنگ حاکم و.. میباشند
متاسفانه هر روز شاهد خشم خدایان زمینی بر سر اکثریت مردم هستیم و اسف بار تر اینکه ما نیز به یکدیگر خشم میورزیم ....
اما اگر دریای خروشان ستمدیدگان و محرومان به خشم امدند و همصدا بانگ براوردند ازادی و رفاه انسان ... با هیچ توصیه و ...نمیتوان جلودارش شد چون این خود یکی از قوانینی عینی و واقعی زندگی و حیات موجود انسان و جامعه است
اما در مورد خدایان و ادیان خشم و ... جایگاه خود را دارد
در فرصتی دیگر اگر اجازه داشته باشم به ان اشاره مینمایم

موفق باشید

چرا که نه سهند جان منتظرت هستم تو هر وقت که خواستی میتونی بیای و نظراتت مبسوتتو بدی ممنونم ازت بابت توضیحاته دقیقت و البته کامل و تخصصیت

[ بدون نام ] 12 تیر 1388 ساعت 01:44

سلام داداشی

سلام رومینای عزیز یه مقدار زودتر میومدی اول میشدی کاری که همیشه میکردی ممنون که اومدی عزیزم

رومینا 12 تیر 1388 ساعت 01:45

خشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جالب بود نوشتت
خیلی زیبا بود
خشم چیزیه که راما عاشقشه

رومینا 12 تیر 1388 ساعت 01:47

داداشی اگه اون جیمیه من بود که من الان از خوشحالی بال در میاوردم
نه اینکه نظرش ثبت کنم
اون مال یک روزنامه است که به تازگی وبلاگ زده و منم رفتم تو وبلاگش و اونم اومد تو وبلاگم
یک روزنامه ای که فقط پنجشنبه ها توی مشهد به چاپ میرسه

دعا کن جیمیه من برگرده
اگه بیاد چی میشه
دیگه ...
نمیدونم ولی برای من دنیا زیرو رو میشه
تو خواهشا دعا کن

مثل همیشه زیبا بود
منتظرتم بای

مینا 12 تیر 1388 ساعت 03:35 http://royaaye-sabz.blogsky.com/

سلام ممنون که به یادم بودی و خبرم کردی و مرسی که بهم سر زدی! آره خشم اصلآ چیز خوبی نیست. یه سخن از حضرت علی(ع) که می‏فرمایند: «به راستی که اگر از تندی خشم پیروی کنید شما را به نهایت نابودی می‏کشاند».
منم با هاش موافقم. همین خشم و خشونته که یه جورایی باعث میشه جون کلی آدم بیگناه تو جنگ و ... گرفته بشه!
مطلب جالبی رو انتخاب کردی مرسی.

خواهش میکنم مینا جان ممنون از نظرت و سخن حضرت علی که نوشتی خیلی خیلی مرسی که اومدی

دختر نارنج و ترنج 12 تیر 1388 ساعت 09:41

سلام سجاد عزیز
چقدر زیبا بود این نوشته... مخصوصا این یکی دو پاراگراف آخر. خیلی به دلم نشست......
شاد باشی همیشه..

ممنون ترنج جان کرسی که اومدی
خوشحالم که خوشت اومد
تو هم شاد و موفق و سبز باشی

نوید 12 تیر 1388 ساعت 10:16 http://lawbreaker.blogsky.com

خوراک خشم، خشم بیشتر است.
اینو واقعا قبول دارم چقدر قشنگ گفته ....
جالب بود ، تک تک جملات زیبا بود
راستی سلام ، خوفی ببخشید که دیر به دیر میام و ممنون از اینکه میای گهگداری

آره منم باتو موافقم من وقتی خوندمشون این احساسو کردم و گفتم اگه تو آپ بعدیم استفاده نکنم حیف واقعا زیبان

خواهش میکنم وظیفس

مریم 12 تیر 1388 ساعت 11:12 http://titanic.blogsky.com

سلام عزیزم خوبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیلی خیلی مطالبت در مورد خشم باحال بود
امیدوارم هیچ وقت خشم نیاد سراغت غیر از خشمی که تجلی از عشق می یابد........
بابابابابابای

ممنون مریم جان خوبم
مرسی ازت بابت حضور سبزت
منم امیدوارم نسبت به تو هم همین اتفاق بیفته

مریم 12 تیر 1388 ساعت 17:31 http://titanic.blogsky.com

ஜ♥*•
سلام•~ஜ♥
~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~ஜ♥*•
آپمஜ♥*•
~~~~ஜ♥*•
~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~ஜ♥*•
آپمஜ♥*•
~~~~ஜ♥*•
~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~ஜ♥*•
~~~~ஜ♥*•
آپمஜ♥*•
~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~~~ஜ♥*•
~~~~~~ஜ♥*•
~~~~ஜ♥*•
منتظرتمஜ♥*•

سلام خدمت حضرات جزغولی٬ ویزغولی و ریزغولی!
خوبین بچه ها؟
سجاد جان نوشته های خوبی رو گلچین کرده بودی.
ممنون خبر دادی
شاد باشی رفیق

سلام به ماهی خانوم
جزغولی که منم
حتما فهیمه ویزغولیه
مونا هم ریزغولیه
درست گفتم به ترتیب قدمت نوشتی نه؟

از تو هم متشکرم که همیشه سر میزنی و با این اسم صدام میکنی

موفق و سبز و شاد باشی عزیزم

مریم 12 تیر 1388 ساعت 21:43 http://titanic.blogsky.com

سلام داداش سجاد من یه سوال داشتم
من زیاد تجربه ندارم کسی هم نیست راهنماییم کنه بلاخره تو از من بزرگتری یه چیزایی بیشتر می دونی می خواستم بپرسم آسونترین راه گذاشتن یه کد نظر سنجی توبلاگم چیه باید چی کار کنم هر وقت حوصله داشتی و بیکار بودی می شه به من بگی
ممنونت می شم
منتظرتم
فعلا.......

خواهش میکنم
ابجیه حرف گوش کن آفرین که به داداشه بزرگترت احترام میزاری ( خنده )
( شوخی )
باشه حتما میام تو وبلاگت توضیح میدم

دریا 12 تیر 1388 ساعت 22:49 http://www.daryaa.blogsky.com

سلام
خوبی؟
یه زحمتی براتون دارم...
ممنون میشم به آدرس زیر برید و به وب من رای بدید.
http://www.blogebartar.mihanblog.com
سبز باشی.

مرسی دریا جان خوبم خدارو شکر
باشه حتما چرا که نه

نوشی 13 تیر 1388 ساعت 00:34 http://tameshki.com

انگار شما چند روزی نبودی هاااااااااااااااااا

چه متن نازی ... خیلی به دلمممممم نشست !!

واقعانی

امتحاناتون تموم شد حالا ؟

چه میکنید ؟

خوشحالم نوشی خانوم که خوشتون اومد

زندگی می کنیم و زندگی

من امتحان نداشتم

البته سرم خیلی خیلی شلوغ بود که ربط داشت به درس ولی امتحان نبود

مرسی از حضور سبزت

رزا 13 تیر 1388 ساعت 01:56 http://www.5685.blogfa.com

سلام اجادسای مهربونم خوبی مرسی که امدی گل پسر خوشحالم کردی آپت ۲۰ بود قشنگه خشم خشم می آفریند بازم بیا پیشم منتظرتم بووووس

مرسی رزا جان
تو هم ۲۰

مینا 13 تیر 1388 ساعت 02:03 http://royaaye-sabz.blogsky.com/

سلام سجاد جان! همین الان اومدم بلاگ اسکای دیدم ماهی سیاه کوچولو به روز شده! کلیک کردم دیدم شما نیستی!!!!
http://mahi-siyahe-kocholo.blogsky.com/ اما هم اسم شماست. سوال برام پیش اومد که چرا این اسم و انتخاب کردید؟؟ فضولیم گل کرده آخه!!!

ممنون که کنجکاوی
آره اینم یکی از دوستان وبلگ قشنگی داره
الان میام برات توضیح میدم

سلام ...

سلام ...

سلام ...

اینم 3 تا سلام صورتی برای دوست جونی ...

آپت خیلی ناز بود ...

۱ سلام صورتی ...

چون فکر می کنم پسری روزن مبارک ...

اگه اشتباه کردم شرمنده ...

با یه آپ صورتی منتظرتم ...

ممنون نیلوفر جان

من چقدر اون شعر فروغو دوس دارم...
خیلی خوشم اومد...
این افاضات هم عالی بود...
به نظر من کنترل خشم از همه چیز مهمتره چون ما نسانیم و نمی شه که خشمگین نشیم!
راستی من می تونم پشتامو رمز دار کنم؟؟

مرسی دوست عزیز که اومدید
بله کنترلش مهمتره منم با شما موافقم

فکر کنم بتونی من تو دو سه جایی دیدم که این کارو کردن البته من در این زمینه اطلاعاتی ندارم این یه قلم و نمی دونم

موفق باشی

مینا 15 تیر 1388 ساعت 02:20 http://royaaye-sabz.blogsky.com/

سلام سجاد جان! ممنونم از توضیحات کاملت. این شعر ماهی سیاه کوچولو محشر بود. ای ول... راستش من متوجه اون تکست نشده بودم که بخونمش! آخه قسمت بخش نظراتت به خاطر اون شکلکا یه کم نا میزون شده! اما واقعآ از خوندنش لذت بردم. زبان ترانه خیلی ساده و عامیانست و زود هم به دل میشینه! استعدادت و تحسین میکنم! من که تا حالا ترانه نسرودم فکر هم نکنم بتونم به خوبی شما ترانه بگم!
به هر حال موفق باشی!
در ضمن حسود هرگز نیاسوود! اون ماهی سیاه دیگه رو میگم خب مگه چه عیبی داره که شما هم اسم همید؟! چه مردم تنگ نظری! خدا به دوووووووووووور!!!

آره باید یه دستی بکشم بهش درستش کنم ممنون از لطفت

amir 15 تیر 1388 ساعت 19:05 http://iranian09.blogfa.com/

salam webloge jalebiiiiiiii dariiiiiiii
age vaght kardiiiiiiiii be bloge man ham sar bezan

مرسی از حضورت امیر آقا باشه حتما میام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد