ماهی سیاه کوچولو

غریبه و بی کس و کار زندونیه یه عادتم نا واسه چرخش ندارن عقربه های ساعتم

ماهی سیاه کوچولو

غریبه و بی کس و کار زندونیه یه عادتم نا واسه چرخش ندارن عقربه های ساعتم

گزنه

 

در مورد گیاهان و خواص دارایی اونها بسیار شنیده ایم. گزنه گیاهی ست خودرو که اغلب به خاطر سوزش و خارش شدید ناشی از تماس آن  با پوست از آن فراری هستیم. سه روز پیش به پیشنهاد مادرم مطلبی در خصوص این گیاه در تله تکست خوندم که بد نیست شما هم اون رو بخونید:
گزنه مو راتقویت و از ریزش آن جلوگیری میکند حتی در بعضی از موارد با استفاده از آن موی سر دوباره می روید.

برای استفاده از این خاصیت 6 گرم سر شاخه و برگ و ریشه گزنه را به تنهایی یا با 30 گرم چای کوهی در یک لیتر آب جوش بریزید و بجوشانید تا حجم آن به نصف برسد شبها آن را به سر بمالید و صبح آن را بشویید.

برای براق شدن مو بعد از شست و شو موها را با چای گزنه ماساژ دهید یک قاشق چای خوری برگ گزنه خشک را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید نیم ساعت بماند، این کار:

شوره سر را بر طرف میکند.

دستگاه هاضمه را تقویت میکند.

ادرار را زیاد میکند .

برای درمان بیماری قند مفید است.

برای این منظور سه بار در روز چای گزنه بنوشید:

ترشح شیر را در زنان شیرده زیاد میکند.

اخلاط خونی را زیاد میکند.

بیماریهای پوستی را برطرف میکند.

در درمان کم خونی مؤثر است و تعداد گلبولهای قرمز را زیاد میکند.

اگر در ادرار خون خون وجود داشته باشد آن را برطرف میکند.

عرق آور است.

پاک کننده اخلاط سینه ریه ومعده است.

گرفتگی های کبدی را برطرف میکند.

برای برطرف کردن زگیل ضماد برگ تازه آن را روی زگیل بمالید.

برای پاک کردن رفع عفونت و دفع سنگ از مثانه، برگ آن را با ریشه شیرین بیان دم کنید و بنوشید.

برای التیام زخم ها و زخم های سرطانی از ضماد تخم گزنه مخلوط با عسل استفاده کنید.

نظرات 11 + ارسال نظر
مینا 12 خرداد 1388 ساعت 15:31 http://royaaye-sabz.blogsky.com/

سلام
¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`•خوبی؟
_____****__________****
___***____***____***__ ***
__***________****_______***
_***__________**_________***
_***_____________________***من آپم
_***_____________________***
__***___________________***
___***_________________***
____***______________ ***
______***___________***بیا پیشم
________***_______***
__________***___***
____________*****زوووود
_____________***
______________*

سارا 13 خرداد 1388 ساعت 02:57

سلام . از اینکه این اطلاعات علمی طبی را به اگاهی بینندگان وبلاگتان میرسانید جای تقدیر و تشکر است .
موفق باشید

شیرین 14 خرداد 1388 ساعت 19:13 http://lionqueen.blogsky.com

جالب بود خیلی.

سلام ببخشید که غیبتم طولانی شده بود.

سلام
مرسی که سر زدی

سلام فهیمه عزیزم
آره.. شامپوهایی هم که گیاهی هستن گزنه دارن. مخصوصا ضد شوره ها... گیاه خیلی مفیدیه... البته این خصوصیاتی که شما گفتی رو نمی دونستم. ممنونم ازت...

مینا 17 خرداد 1388 ساعت 00:16 http://royaaye-sabz.blogsky.com/

سلام عزیزم ~~~~~$$$$
خوبی مهربان~~..$$**$$
~~~~~~~~~...$$$**$$
.................... $$$~~~'$$
~~~~~~~~$$$"~~~~$$
~~~~~~~~$$$~~~~.$$
~~~~~~~~$$~~~~..$$
~~~~~~~~$$~~~~.$$$
~~~~~~~~$$~~~$$$$
من آپ کردم~~$$$$$$$$
~~~~~~~~$$$$$$$
~~~~~~~.$$$$$$*
~~~~~$$$$$$$"
~~~~.$$$$$$$....
~~~$$$$$$"`$
~~$$$$$*~~~$$
~$$$$$~~~~~$$.$..
$$$$$~~~~$$$$$$$$$$.
$$$$~~~.$$$$$$$$$$$$$
$$$~~~~$$$*~'$~~$*$$$$
$$$~~~'$$"~~~$$~~~$$$$
3$$~~~~$$~~~~$$~~~~$$$
~$$$~~~$$$~~~'$~~~~$$$
~'*$$~~~~$$$~~$$~~:$$
~~~$$$$~~~~~~~$$~$$"
~~~~~$$*$$$$$$$$$"
~~~~~~~~~~````~$$
منتظرحضور سبزت هستم.'$
~~~~~~~~..~~~~~~$$
~........~$$$$$$~~~~$$
~~~~~$$$$$$$$~~~$$
~~~~~$$$$$$$$~~~$$
~~~~~~$$$$$"~~.$$
~~~~~~~"*$$$$$

ممنون مینا جان به روی چشم

وجیهه 17 خرداد 1388 ساعت 00:55 http://mv4ever.blogfa.com

ممنون از مطالب قشنگت . به منم سر بزنید.آپم

رزا 17 خرداد 1388 ساعت 02:40 http://www.5684.blogfa.com

سلام حالتون خوبه راستش ببخشید یه مدت دیر امدم ولا چی بگم راستش رو بگم باور نمیکنید الان دارم گریه میکنم که این آپ رو مینویسم به وب رومینای عزیز سر زدید همون دختر شیطون یادتونه تورو خدا دعاش کنید خواهش میکنم دارم دیونه میشم الهی بمیرم .......
آپ خواندنی بود خسته نباشید چشم تا فردا آپ میکنم منتظر حظورتون هستم واسه رومینای عزیز هم دعا کنید
بووووووووووووووووووس فهیمه جان
بوووووووووووووووووووووووووووووس اجادسای مهربونم

سلام عزیزم. مرسی اومدی.
واسه رومینا حتما دعا می کنیم و امیدواریم مشکلش هرچه زودتر حل بشه.

سلام.با داستانی کوتاه به روزم و منتظر نقد و نظر شما دوست گرامی[گل]

ماهی خانوم 17 خرداد 1388 ساعت 12:11 http://mahinameh.blogsky.com

سلام
من یه بار بچه بودم توی باغ پدری مشغول گردش و قورباغه گرفتن بودم یهو دستم خورد به یه گزنه و سوختم!
درحالیکه اشک ریزان بودم و آب دماغمم آویزون بود٬ هی لابه لای گزنه ها دنبال اون جونوری می گشتم که دستمو نیش زده و هی بیشتر نیش می خوردم غافل از اینکه افراد مهاجم همون گیاهایی هستن که دارم به هم می زنمشون!!!
کجایی جوونی که یادش بخیر...

فهیمه خانوم دستت درد نکنه اطلاعات مفیدی بود

سیاسوخته ی جزغولی ممنون که خبر دادی
شاد باشید

سلام ماهی خانوم. منم وقتی بچه بودم خیلی با گزنه دست و پنجه نرم می کردم واسه همین وقتی این مطلب و خوندم واسم خیلی جالب بود.

محمد 22 خرداد 1388 ساعت 02:39 http://www.gogolimagholi.blogsky.com

سلامممممممممم میمشو کشیدم چون سلام باید تازگی داشته باشه سلام باید داغ باشه ولی نه تا اون حد که گوشتو بسوزونه سلام سلام سلام بلاگ خوبی دارید قالب قشنگیه
میخواستم بگم اگه خواستید با بلاگ کوچک و محقر ما نیز تبادل لینک بفرمائید مممممنون

محمد 22 خرداد 1388 ساعت 15:52 http://www.gallows.ciooc.com/

سلام و جطوری و خوبم و از این حرف ها
تبادل لینک؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد