ماهی سیاه کوچولو

غریبه و بی کس و کار زندونیه یه عادتم نا واسه چرخش ندارن عقربه های ساعتم

ماهی سیاه کوچولو

غریبه و بی کس و کار زندونیه یه عادتم نا واسه چرخش ندارن عقربه های ساعتم

دهان و زبان

 

داشتن دو دست و یک دهان و دو چشم انتخاب تو نبوده است.

والدین تو نیز نقشی در طرح پیکر تو نداشته اند.

ولی اگر نیک بنگری، همه چیز جفت آریده شده است.

نخست چشمها، منخرین بینی، گوشها،

نیمکره چپ و نیمکره راست مغز،

دست چپ و دست راست و پاها،

بطن راست و بطن چپ در قلب،

اما درست در مرکز صورت شما عضوی قرار دارد که

منفرد و تنهاست:

          دهــــــان و زبـــــــان

از این یگانگی می توان به پیامی خاص رسید:

.

          باید دو بار دید تا یک بار سخن گفت

          باید دو بار اندیشید و در بار شنید تا یکبار دهان گشود

          باید دو بار کار کرد تا یک بار حرف زد

          باید دو بار نفس کشید تا یک بار سخن گفت.

.

***************

.

با این همه ما همه بردگانیم و زبان ارباب، او هرگز آرام نمی گیرد.

به ندرت می اندیشیم پیش از آنکه دهان باز کنیم.

ما حتی در خواب نیز همچنان حرف می زنیم.

.

دو عامل مانع از شنیدن صدای خود درونی می شوند: سر و صدایی که تو خود به راه می اندازی و غوغای جهان پیرامون.

وقتی سخت مشغول گوش دادن به حرفهای خودت هستی صدای دیگران را نمی شنوی. سر و صدای بسیار در بیرون و سر و صدای بسیار در درون.

.

***************

.

کلید خاموشی سر و صدای جهان پیرامون را بزن، هر صدا را جداگانه به بند بکش و بگو که ان را نمی شنوی. اگر واژه تواناتر از شمشیر است، پس هر کلمه ای را که به زبان می آوری باید ارزشمند باشد.

.

در نهایت، وقتی این جاری شود، گفتن حقیر است.

اما اگر آن را به چکه ای محدود کنیم

پس هر قطره پژواک خود را خواهد داشت

و هر واژه طنین انداز.

.

.

در قلمرو سکوت

مؤلف : وی جی . اسواران

نظرات 16 + ارسال نظر
گلی 26 تیر 1388 ساعت 21:44 http://faezgol.blogfa.com

مثل همیشه جالب . خوندنی
منم اپیدم
موفق باشی

ممنون گلی خانوم
حتما میام

تنها عشق 27 تیر 1388 ساعت 01:06 http://sezavaree-eshgh

سلام خوبی؟
واقعا مطلب جالب و خوندنی ای بود.
موفق و پیروز باشی.

مرسی فریده جان

زینب 27 تیر 1388 ساعت 11:15 http://eshghojonoon.blogsky.com/

سلام دوست عزیزم...ممنون که اومدی پیشم خیلی خوشحالم کردی از پیشنهادتم ممنون چون خیلی بهم کمک کرد!!!
خوشحالم از داشتن دوست خوبی مثل شما !یه دنیا متشکرم!
آپتم خیلی جالب و خوندنی بود!مثل همیشه!
موفق باشی و پایدار تا ابد!

خواهش میکنم زینب خانوم
وظیفه بود خوشحالم که تونستم کمکت کنم
منم همین طور خوشحالم که همیشه به یاد ما هستید
شما هم موفق باشید

نوید 27 تیر 1388 ساعت 16:44 http://lawbreaker.blogsky.com

جالب بود اجاداسا جان . منم خیلی سکوت رو دوست دارم خیلی بیشتر از حرف زدن اما خوب چه میشه کرد دوست داشتن من که فایده ای نداره وقتی عین چی حرف میرنم. دقت هم کنیم همینجوریه هرچی مشکلی داریم قبل از اینکه از کارامون باشه از حرفامون هست .

نوید جان مرسی که اومدی
حالا اگه زیادم حرف میزنی مشکل نیست برای اینکه همه حرفات و اجادسا گوش میده و قبولت داره
مهم بیشتر اینه که چی بگی
درسته قبول دارم حق با تو
سخته ولی میشه ترک کرد منم خودم تو ترکم ( ایهام دارد نه به معنی دور اشاره دارد نه به معنی نزدیک البته شایدم اصلا ایهام ندارد )
( شوخی )

موفق باشی عزیزم

سهند 28 تیر 1388 ساعت 00:45

سلام . سخن راندن و ادبیات بکار گرفته ُ مکان و زمان و تکلم انسان بخشی از فرهنگمان است که بنا به تفکر و ایدولوژی هر شخصی میتواند فرق و اساسا و در رابطه با انچه که نوشته شما دنبال میکند به ایدولوژی و دیدگاهمان مربوط است .
دقت و یا به قولی پیچش مو را دیدن و سخن از ان بمیان اوردن ُبعنوان مثال در دیدگاه ایدالیستی که میتواند در نهایت خود به صوفی گری ختم شود و حرکت و پویای را در خود ندارد اگر چه ظاهری عمیق و ... را به نمایش میگذارد ..
نفوذ کلام انجا میتواند نتیجه اندیشیدن و ... باشد که پویای ُ بدیعی در روند روبه جلو و انسانی ( برای انسانها ) را نمایندگی کند .
برای اندیشیدن احتیاج به متدی عینی و واقعی است و انگاه در کجا ایستاده باشی از انجا میبینی ُ میشنوی ... و در نتیجه سخن میرانی ...
سلامت و شاد باشید

ممنون سهند جان واقعا توضیحاتت جامع هستن

مرسی که همیشه حمایتمون میکنی عزیزم

شاد باشی و سبز و موفق

مینا 28 تیر 1388 ساعت 02:12 http://royaaye-sabz.blogsky.com/

سلام سجاد جان.
خیلی مطلب زیبایی بود. منم موافقم با این مطلبت. واقعآ هیچ چیز بهتر از خوب گوش دادن و خوب اندیشیدن (و کم حرفی) نیست.! منم بعضی وقتا زیاد حرف میزنم(نیشخند). بعد یاد همون اس ام اس می افتم که میگه: آرزو میکنم کاش کر بودم, تو که لال نمی شوی!!! لووووول

مرسی مینا جان که اومدی
خنده خنده از دست تو و اس ام است

موفق باشی

مینا 28 تیر 1388 ساعت 02:29 http://rozegare-eshgh.blogsky.com

دوباره سلام.
من با یه شعر جدید آپم... بیا بخونش... خوشحال میشم.

چه خوب حتما میام یه سر میزنم ممنون که خبرم کردی

سهند 28 تیر 1388 ساعت 02:37

سلام . خواهش میکنم ..... ما از شما و انسانهای دیگر ُ هر یک به نوعی میاموزیم ....
شما معمولا با وبلاگتان موزیک یا موسیقی را همراه میکنید ُ

پیشنهادی دوستانه :
شاید کارهای استاد جواد معروفی ( پیانو ) را بپسندید و اان را همراه وبلاگتان نماید

موفق باشید

ممنون سهند جان نظر لطف تو

من با موزیک موافقم استاد معروفی رو هم میشناسم و کاراشو گوش دادم فقط آخر حرفاتو نفهمیدم میشه یه بار دیگه نظر بدی فکر کنم منظورت این بود که از کار استاد استفاده کنم

با نظرت اگه این باشه موافقم ولی دسترسی به آهنگاش تو اینترنت ندارم اگه بتونی جایی رو معرفی کنی ممنونت میشم

منتظرت هستم

موفق و شاد و سبز باشی

نوید 28 تیر 1388 ساعت 02:44

راستی اجاداسا گفتی ایهام یاد کنکور افتادم ، فکرکنم گفته بودی مرداد کنکور داری، آماده ای ؟ به هرحال امیدوارم خیلی خیلی موفق بشی دعا میکنم

نوید جان درست گفتی کنکور پنج شنبه همین هفتس

آره آماده بودنش که آماده ام

دیگه ببینیم کنکور آمادس یا نه ( خنده )
ممنون نوید جان که به فکر منی

اسیه 28 تیر 1388 ساعت 19:08 http://satorn.blogsky.com

اجاداسا اسمه ؟ اگه اسمه اسم دختره یا پسر ؟
لینکتون می کنم

ممنون دوست عزیز
بله اسم
اسم پسره

سهند 29 تیر 1388 ساعت 00:22

سلام . کاکو جان خسته نباشید ُ بله منظورم یا پیشنهادم ان بود که از کارهای معروفی استفاده کنید ...

تونستم شما را به ادرسی راهنمایی کنم که براتون نوشتم
متاسفم خودم امکان دسترسی و یا ارسال کارهای معروفی را نداشتم ُ خوشحال میشدم میتونستم این همکاری را با شما داشته باشم
موفق و سلامت باشید

www.persianpersia.com

شما هم خسته نباشید سهند عزیز
مرسی از اینکه راهنماییم کردی

سهند 29 تیر 1388 ساعت 01:29

سلام . همچنین من زیاد از کار با کامپیوتر و دنیای اینترنت نمیدونم .....

این ادرس را هم از گوگل گرفتم اگه طریق فرستادن موزیک را میدونستم لاقل از رفقا میگرفتم ( کارهای استاد معروفی ) و برایتان میفرستادم

زنده باشید

مرسی سهند جان

سلام خوبی؟
آپ بسیار زیبایی بود
موفق باشی

شما هم موفق باشید مهدی جان

سلام دوست عزیز خوبی؟
دفتر عشق به روز شد
منتظر حضور شما هستم
شاد باشی

[گل][گل][گل][گل][گل][گل]
اگر من بی وفا بودم ، پس چرا در گذشته تنها بودم،
بی وفایی مثل تو ،مرا در دام تنهایی انداخت!
اگر اشکهای من ظاهری است ، حرفهای دلم دروغین است ،
پس چرا بر روی قلبم نوشته که
( لطفا دست نزنید که این قلب شکستنی است! )
[گل][گل][گل][گل][گل][گل]

مرسی خبرم کردی حتما میام
.
.
( لطفا دست نزنید که این قلب شکستنی است! )

سلام خوبی؟[گل]
دفتر عشق به روز شد[گل]
منتظر حضور شما هستم[گل]
شاد باشی[گل]

[قلب][قلب][قلب][قلب][قلب][قلب][قلب]
جز یک قلب تنها ، چیزی در وجودم نیست که لایقت بدانم ،
این قلب هم مال تو ، میخواهم از این لحظه تا آخرین نفس عاشقت بمانم!
[قلب][قلب][قلب][قلب][قلب][قلب][قلب]

آخی!!‌آهنگ تولد مبارکم که گذاشتین!! نازی!!
۱ سالگی مجازیتون مبارک... :))))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد